NL

Bel ons: + 32 3 235 32 49

Assertiviteitstraining

De meeste mensen voelen zich wel eens onzelfzeker in bepaalde situaties. Of zeggen ja terwijl ze eigenlijk nee wilden zeggen. Of denken "Nu ben ik weer niet assertief geweest, had ik het maar anders aangepakt!".  

Een assertiviteitstraining kan u helpen - ook in moeilijke situaties - uw standpunt duidelijk te maken op een overtuigende en respectvolle manier. In deze praktijkgerichte assertiviteitstraining leert u vanuit een zelfzekere houding uw eigen belangen en behoeften te verdedigen.

 

Doelgroep

De coaching "Assertief en zelfzeker communiceren" biedt resultaat voor iedereen die op een meer bewuste, zelfverzekerde en efficiënte manier zijn of haar boodschap wil overbrengen. Een must voor wie op een overtuigende en respectvolle manier wenst te communiceren met klanten, externe partners, collega's of teams.

Programma

Volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Actief leren luisteren en het herkennen van lichaamstaal 
  • Wat is vluchtend, agressief en manipulatief gedrag? 
  • Voor zichzelf opkomenOmgaan met feedback
  • Kritiek geven en krijgen,
  • Gevoelens herkennen, verwoorden, uitbeelden
  • Sociale vaardigheden
  • Assertief communiceren via het DESC-model 
  • Inzichten rond vraagstelling en actief luisteren
  • Aanleren van nieuwe technieken (sandwich-, LEO- en duikplanktechniek
  • Rollenspellen met acteur, het inoefenen van reële situaties 
  • Feedback en bijsturing met concrete tips

Resultaten

Deze opleiding zal u in staat stellen gemakkelijker uw doelstellingen te bereiken. U leert tijdens deze interactieve assertiviteitstraining:

  • Vruchtbare contacten te leggen
  • Op een constructieve manier conflicten op te lossen
  • Een win-win situatie te creëren in elke onderhandeling
  • De ware toedracht te kennen achter reacties en gedragingen van anderen
  • Uw eigen emoties en die van anderen voor u te laten werken in plaats van ze te ondergaan of te negeren
  • Obstakels en problemen te onderkennen en ze te vermijden nog voor ze zich manifesteren
  • Om te gaan met "lastige" of "vervelende" klanten, collega's, zakenrelaties... en deze relatie om te buigen in een constructieve samenwerking
  • Hoe te reageren op kritiek - terecht of onterecht
  • Uw mening te geven over anderen zonder dat dit als kwetsend of beledigend overkomt
  • Uw communicatievaardigheden aan te scherpen en deze op een doeltreffende manier te gebruiken.

Contacteer ons voor meer informatie of een coachingvoorstel.

 

Copyright 2015 Premium Coach - Webdesign by ozalith.be